Tato četba není příjemná...

06.09.2014 17:20

    Proč se pouštíte do čtení tohoto materiálu? Jste snad rebelové, myslíte přes kříž, jste pro jiné nepohodlní, anebo děláte vždycky opak toho co se vám řekne? Stává se vám to i v práci? Když po vás šéf něco chce, uděláte to přesto po svém? A jak je to s vaším partnerem, partnerkou? Jednáte i tady jinak než se od vás očekává? A jak se chováte ve sportovním klubu, ve společnosti? Anebo jste jen zvědaví? Co když je snad tento materiál o něčem co ještě neznáte? Není tomu náhodou tak, že i když si myslíte, že víte co je život, přece jen potají doufáte, že vás osud najednou příjemně překvapí a stane se něco, co vás konečně vysvobodí z nudné rutiny? Že se zčistajasna objeví něco neočekávaného, malý zázrak, to, co postrádáte - úspěch, šťastné manželství, zdraví? Že odhalíte tajemství života, nebo že se vám konečně vyjasní proč vlastně, z jakého nesmyslného důvodu jste se ocitli na této planetě právě teď, uprostřed samých šílenců? Pozorujete puberťáky vyvádějící pod vaším oknem a konstatujete, že všechno jde dolů vodou. Pohlédnete na výpis z účtu a udělá se vám špatně; atmosféra ve firmě je na bodu mrazu, a vaše politiky byste viděli mírně řečeno nejraději na pranýři… Život tam venku, i ten váš, se vám pořád víc vymyká z rukou? Kde je chyba? Proč nedokážete nic změnit? Při troše vůle dokážete! Zkuste se do tohoto textu začíst, popřemýšlet, i když jste možná ve skutečnosti zamýšleli dělat něco zcela jiného. Ale váš vnitřní hlas vás přivedl právě sem, na toto místo...
    I já jsem si kdysi myslel že nic nezmůžu. Až jsem se jednou ve slabé chvíli pokoušel pochopit záměr Stvořitele prosíc ho, aby mi vysvětlil své Dílo - život - ne slovy, ale životem samotným. Oním dnem se všechno začalo hýbat: nahoru a dolů, k chudobě, k bohatství, ke kráse i ošklivosti, křížem krážem vším. A vznikl z toho osobní názor, který opět a znovu nikomu nevnucuji. Myslíte si, že váš názor na svět vychází z vlastních zkušeností, a že jím neotřese ani detailní prověrka? Nebo jste toho jen hodně přečetli? Jen si to klidně zodpovězte… a buďte k sobě upřímní. Opravdu věříte hloupostem, které se vám okolí snaží od dětství natlouct do hlavy? Například to, že člověk pochází z opice, nebo že stavitelé pyramid transportovali kameny pomocí dřevěných válců, kvádry tak těžké, že by je ani dnes nezvedl žádný stroj? Nezamysleli jste se ještě nad tím, proč například vlajka, kterou Američané zapíchli na Měsíci povívá ve větru, přičemž NASA tvrdí, že tam není atmosféra, a tedy ani vítr? Nebo například proč mají v Německu úřad pro ochranu ústavy, ačkoliv žádnou ústavu nemají?
    Nejprve se podívejme jak to vypadá se „všeobecným vzděláním“. Všechny země světa jsou zadlužené, a proto je na místě otázka: U koho vlastně? Věděli jste, že Spojené státy nemají vlastní měnu, ale že si musí půjčovat dolary od FEDu, soukromé centrální banky? A věděli jste, že pozemkové nemovitosti Spojených států jsou již desetiletí v zástavě u této soukromé cedulové banky? No - je vám to jasné teď? A protože se po Americe opičí, či se jí podřizuje značná část současného světa, lhostejno jestli z donucení, či dobrovolně, je rovněž nepodstatné kdo bude americkým prezidentem, šéfem americké centrální banky je Greenspan... A věděli jste, že John F. Kennedy krátce před smrtí zamýšlel vydat zákon jenž by zaručil Spojeným státům vlastní měnu? Jak víme, byl zavražděn. Myslíte si, že šlo o náhodu, když prvním úkonem jeho nástupce Johnsona v prezidentském úřadě bylo zrušení právě tohoto návrhu zákona? A jak je to celkově s vaší důvěrou k politikům? Nevím jak vy, ale já osobně k nim nemám důvěru vůbec žádnou. A pokud jste na tom někteří stejně, proč tedy ještě kráčíte k volební urně? Ach tak! Vy jste křesťan a tudíž věříte, že boží syn Ježíš opravdu existoval? Dobře. A jste skálopevně přesvědčeni že ten, kdo stvořil vše živé, miliardy hvězdných soustav, vtiskl na jednom z pahorků někde v Palestině jistému Mojžíšovi osobně do rukou dvě kamenné tabulky? A nyní vážně - prohlásili byste něco podobného i na veřejnosti?
    Ach tááák, vy jste mohamedán... V tom případě si kladu otázku zda jste si jisti, že Alláh považuje za správné aby se dívkám vyřezával klitoris, aby ženy kráčely s odstupem za mužem, a že atentátníka - sebevraha odmění v nebi jakousi prémií? Anebo snad patříte k těm, kteří se jen pousmějí nad zážitky lidí kteří přežili klinickou smrt, nebo těch jež tvrdí, že léčí kladením rukou? Nepůsobí to velmi seriózně, však? A jak léčil vlastně Ježíš? Co si myslíte o lidech, kteří meditují den co den? Úsměv? Bylo by vám do smíchu i kdyby si někdo utahoval z vaší babičky, která se denně modlí růženec? Je namístě konstatovat, že rádi hodnotíme druhé, jejich světonázor, víru, ba dokonce se z něj někdy i vysmíváme. Ale to, čemu sami věříme - například že Ježíš kráčel po vodě, nebo že Marie otěhotněla jako panna - jsou rovněž jen „nesmyslné hypotézy“. Souhlasíte? Většina představ, které jsme převzali jako děti, jsou v podstatě zcela nedůvěryhodné, neseriózní, neuchopitelné, a nejsou ani „vědecky“ podložené. Kdyby se tu dnes objevil Ježíš a tvrdil, že dokáže to, co se o něm píše v Novém zákoně, mnozí z nás by se mu vysmáli a někam ho poslali, není to tak? Věříte tomu co se píše v Bibli, nebo ne? Ne? A proč jste tedy ještě členem církve? Ruku na srdce…, konáte důsledně…?
    Budu mluvit otevřeně. I já jsem byl donucen poznat věci které se mi vůbec nelíbily. Musel jsem uznat že to, co nám od dětství vtloukali do hlav, převážně neodpovídá skutečnosti. A přece mnozí věří tomu co vidí v televizi, co jim řekli například o útoku na World Trade Center, o vzniku AIDSu, a o „úžasných“ účincích chemoterapie, anebo očkování. Byli jste někdy tam venku ve světě uprostřed života, kde je skutečný život? Já ano... A potkal jsem různé lidi a mezi nimi i takové, od nichž jsem se dozvěděl věci o nichž se v televizi nikdy nedozvíte, doslechl o věcech které změnily nejen můj pohled na svět, ale i mé chování a způsob života. Nepoložili jste si ještě nikdy otázku proč vlastně musíte platit daně z toho, co jste získali vlastní prací? A proč zlato světa patří jenom pár rodinám, které si rovněž z obchodu s diamanty a nerosty udělaly monopol? Rodiny, které před dávnými časy prohlásily, že jim tato Země patří, a od těch dob drancují kolik to dá… A vy přitom i nadále platíte daně a zlobíte se nad neschopností politiků, kteří úspěšně potápějí jednu věc za druhou. Kdysi v Japonsku by tito politici v případě, že by za sebou zanechali takovou ostudu, sami spáchali harakiri. Dnes je za to odměňují vysokými důchody a zlatými pozicemi v koncernech.
    Zvláštní svět, co říkáte? A uprostřed toho všeho jste VY. Já však také, a proto to ještě bude na tomto světě zábava. Ne všichni totiž rezignovali, ne všichni se vzdali. Jsou i tací, kteří si otevírají ústa, kteří se činí perem, nebo prostě pracují na sobě, mění se. Protože jen když se změní člověk sám, změní se i svět! Nezamysleli jste se ještě nad tím, proč vlastně nadále pracujete a nevyberete se do světa jako kdysi vaši předkové? Mimochodem, proč jste vlastně chtěli udělat kariéru? Protože jste po tom opravdu toužili, nebo jste snad chtěli jen imponovat vašemu otci, rodině, okolí? Zeptejte se sami sebe: Kdo jsem JÁ, co chci JÁ? Co mi říkají moje city, co bych dělal nejraději já, a co mě nutí dělat moje „dobrá“ výchova? Je moje práce to, co jsem chtěl opravdu dělat? Rozhodl jsem se pro ni zcela vědomě, anebo zde pracuji jen proto, že mě nenapadlo nic lepšího, nebo si to tak vyžádala rodinná tradice? Nebo jen proto, že jiná práce není k mání? Zamyslete se, prosím, hluboce a upřímně! Stojí váš světonázor, pohled na okolnosti vašeho života na vlastních zkušenostech, nebo na doporučeních rodičů, učitelů, anebo jste je snad jen nekriticky pobrali z knih dějepisu a vlivu masmédií? Proč je na světě kolem tří set rodin, které ve svých rukou soustředily více peněz než vlastní zbytek lidstva? A někteří z vás se možná i zeptají: Proč nepatřím já k jedné z těchto rodin? Proč jsem se v tomto životě na Zemi rozhodl pro jednoduchou rodinu střední vrstvy, nebo dokonce chudobu? Myslíte, že vám tyto a podobné otázky někdo někdy zodpoví? Proč mám dojem, že církev mě nechává na holičkách? Proč bych se měl cítit jako hříšník, přestože jsem nikdy nikomu neublížil? Čím jsem se provinil? V čem je chyba? Mnozí soustavně meditují, putují za různými svatými, roky se modlí Otčenáš - a přece se nic nemění. A bohatí tohoto světa žijí v hojnosti, v ohromných vilách, vozí se v nejlepších autech, a létají vlastními letadly. Jsou zdraví, a když onemocní, starají se o ně nejlepší lékaři… A kde jsem já? To vše přece nemůže být pravda! Něco tu nesedí. Jeden lže, podvádí a žije si v luxusu, a já se neustále snažím abych nikomu neublížil, zasazuji se o ochranu životního prostředí a zvířat, a přitom se sotva „protloukám“ životem. Proč je tomu tak?
    Pustili jste se do čtení tohoto materiálu ze zvědavosti? Tak tedy dobře - zvědavost… Budete mít však zájem i když půjde o jiné náhledy? Přijmete i stanovisko boháče, jednoho z nejbohatších lidí na světě? Opravdu chcete pochopit i jeho způsob uvažování, vědět v co věří? Jak smýšlí o úspěchu a zisku, zda pokleká před svým bohem a zda je pokorný tak, jako jste někdy vy? A nakolik jste ochotni přijmout názory protivníka, vašeho souseda, s nímž se potýkáte, nebo konkurenta v práci? Musíte mít pravdu vždycky jen vy? A co ten druhý, je snad jeho pohled nesprávný? Kam až sahá vaše zvědavost? Pokud jste zbožný křesťan ptám se vás, zda byste někdy nechtěli prozkoumat tajné vatikánské archivy a zjistit, jak je to s tou vaší „přesvatou“ církví ve skutečnosti? Vždyť když o životě a rodinných poměrech Ježíše bylo vše zveřejněno, tak netřeba nic tajit, není tomu tak? Jste dostatečně odhodláni vsadit všechno, čemu jste celá léta v poklidu věřili, na jednu kartu? Riskujete, že se možná budete muset vzdát přesvědčení a doposud servírovaných hypotéz, které jste se učili nazpaměť a přidržovali se jich. A jak je to s židovským náboženstvím? Proč existuje tajná nauka Kabala? Jsou-li si všichni Židé rovni, proč učenci tajné nauky tyto vědomosti před ostatními skrývají? Co jsou to za tajnosti? A islám? Proč jsou islámští súfiové „lepší“ muslimové a umějí dělat „zázraky“, přičemž obyčejný mohamedán ne? Co ví súfi navíc, co normální věřící neví? A jak je to s derviši? Také oni si po staletí zachovali tajné znalosti a předávají je pouze zasvěceným. Pokud jste tedy muslim, ptám se vás, zda byste také nechtěli proniknout do poznání dervišů? Obětovali, vzdali byste se kvůli tomu něčeho? Opravdu byste byli ochotni zpochybnit váš starý světonázor a pokud se ukáže, že je neúplný, nebo nedokonalý, také byste jej změnili?
    Podívejme se na to i jinak. Předpokládejme, že jste bankéř, nebo úspěšný student ekonomie odchován naším finančním systémem. Je vaše hlava „dostatečně otevřená“ a zajímáte se i o peněžní systémy, které snad fungují úplně jinak, a možná i mnohem úspěšněji? Co kdyby možná znivelizovali hodnotu toho, co jste se tak dlouho a snaživě doposud učili? Očekáváte-li na tyto otázky jasnou odpověď, chcete-li mít v životě konečně úspěch, být zdravý a hledět pozitivně do budoucnosti, samozřejmě možnosti tu vždycky jsou... Nemohu sice mluvit za jiné ale předpokládám, že když se mě podařilo obrátit naruby zastaralé světonázory, můžou to dokázat i jiní. Ne, nevytvořil jsem si nějakou jinou matrix, jen jsem si vytvořil pohled na svět založený na vlastních zážitcích a zkušenostech. Je to sice náročnější na myšlení, nicméně se ze mne stal takový, více méně neškodný suverén, nezávislý na politických doktrínách, cenzurovaných dějinách, na poměrech, organizacích nebo stranách, na nepochybně správných názorech svého okolí. Jinými slovy rozhodl jsem se konečně začít vyvíjet samostatně. Přitom je pro mne nepodstatné zda se to jiným líbí, nebo ne... Ruku na srdce, nechtěli jste se mnozí čirou náhodou stejně zbavit všeho tohoto haraburdí, tradic minulých generací, „politicky korektních“ odrhovaček, názorů jiných lidí které vás jen zatěžují? Nechtěli jste to svému okolí beztak jednou dokázat? Projevit co se ve vás skrývá? No, pak kdoví proč jste od tohoto předsevzetí upustili, nebo své plány přesunuli na neurčito, a přesouváte je až do dnešního dne…