Neviditelná válka...

09.08.2013 17:49

    Krveprolití známé jako první světová válka -16 milionů lidí bylo zabito a 21 milionů zraněno. Uprostřed tohoto krveprolití měl britský ministerský předseda David Lloyd George soukromý rozhovor s editorem deníku The Guardian Scottem. Pokud by lidé znali skutečnou pravdu, řekl premiér, válka zítra skončí. Ale, samozřejmě, oni o ničem nevědí A ani nemohou vědět. Britská veřejnost žádala skutečné informace. Více než polovina národa viděla oficiální propagandistický film Bitva na Sommě Záběry byly tak neobvyklé že mladí vojáci, kteří volali "Ahoj, mami", když pochodovali do předních linií bylo později slyšet volat své matky když umírali na bitevním poli. O tomto se zprávy téměř nikdy nezmiňovaly. Dnes máme zpravodajství 24 hodin denně. Titulky se nikdy nezastaví. A války se nikdy nezastaví. Irák, Afghánistán, Palestina. Tento film je o válce, kterou nevidíte. Vyvolaný mými osobními zkušenostmi válečného zpravodaje se chci zabývat především televizí a zaměřit se na nejsledovanější kanály ve Spojených státech a v Británii. Film se bude ptát, jaká je úloha médií v nenasytných válkách jako je Irák a Afghánistán. Proč mnoho novinářů bubnuje na válečné bubny bez ohledu na lži šířené vládami? A jak jsou válečné zločiny líčeny a ospravedlňovány pokud jsou to naše zločiny? Průkopník novodobé propagandy byl tento muž Bernays vymyslel termín public relations. Napsal: „Inteligentní manipulace mas je neviditelná vláda, která je skutečnou vládnoucí mocí kdekoliv na Zemi." Byl členem uzavřené skupiny zvané Americký výbor pro veřejné informace, vytvořeném v roce 1917 za účelem přesvědčit váhavé Američany aby se zapojili do války v Evropě. Bernays a Lippman tenkrát zašli za Wilsonem a řekli mu: „Podívej, jestli vstoupíte do této války, bude potřeba tuto válku Američanům prodat." A tak Wilson založil a vytvořil první moderní propagandistický aparát. Ve svém konceptu byl opravdu skvěle vytvořený. Stál na poznatku, že nejlepší způsob jak přesvědčit lidi, je chytit je za jejich emoce, za jejich nevědomé a pudové potřeby. Nezabývejme se předkládáním faktů, vyděsme ty lidi k smrti! Obrázek sochy Svobody v troskách, hroutící se na newyorský přístav s německými letadly létajícími kolem. Obrázek zeměkoule, které se zmocňují krvavé ruce gorily s německou helmou na hlavě Takže, teď už to není o faktech, na faktech vůbec nezáleží. Pro Bernayse byly public relations jako válka proti lidem. Podrobení si jejich vůle. Dokázal přesvědčit ženy aby začaly kouřit v době, kdy kouření na veřejnosti nebylo považováno za vhodné pro dámu. Přesvědčil skupinu mladých modelek k pochodu po Páté Avenue, držíce cigarety Lucky Strike jako symbol osvobození žen. K jeho radosti je tisk označil za „pochodně svobody".
    To, o co se snažil, bylo vytvoření spojení mezi výrobkem, v tomto případě cigaretou, a mezi touhou po ženské emancipaci. Fungovalo to v tom smyslu, že to upoutalo velkou pozornost novin. Důsledkem pak bylo, že ženy začaly kouřit veřejně a kouření se fakticky stalo symbolem nové ženy, emancipované ženy. Do napadení Iráku 20. března 2003 ušla výroba iluzí a prodej válek dlouhou cestu. Prodej této invaze závisel na podpoře masmédií a propagování řady iluzí, jako bylo spojení Saddáma Husajna a 11. září. Vize z plakátu za první světové války se sochou Svobody uprostřed chaosu v newyorském přístavu se moc neliší od obrazu World Trade Center. Hořící symbol, který se natrvalo zapsal mezi noční můry lidí. Takže vás okamžitě napadne spojení mezi obrazem World Trade Center, Saddámem Husajnem a Irákem. Ale Saddám Husajn s tím neměl vůbec nic společného. Saddám Husajn s tím neměl nic společného, ale to nikomu nevadilo. Protože když začnete používat symboly, které byly odděleny od jejich významu a začaly si tak trochu žít svým vlastním životem, na skutečnosti už nezáleží. Toto je Pentagon, který ročně utratí více než miliardu dolarů jenom na reklamu, nábory, propagandu, na prodej války. Existují smlouvy Pentagonu s mediálními společnostmi jak zpracovávat zprávy, představitelé Pentagonu se účastní výroby tiskových zpráv které jdou do médií, které používají i zpravodajské služby k tomu, aby manipulovali veřejné mínění, což je porušení stanov jakékoli zpravodajské organizace. Jsou zde generálové ve výslužbě, kteří slouží jako tiskoví mluvčí pro všechny televize a nikdy není zveřejněno, pro které zbrojní firmy pracují. Podstatným jevem je ovlivňování a přibarvování médii, která se považují za nejsvobodnější na světě. Zúčtování s Irákem. Pokud půjde Amerika do války, přepněte si na MSNBC a experty. Pokud by neexistovali prodejní novináři, a od úplného začátku kladli tvrdé, důkladné a rázné otázky, dělali by skutečné reportáže. Namísto toho byli a dodnes jsou pouhými stenografy donucenými mašírovat na konferenci, poslechnout si vládního činitele, a druhý den to dát bez úprav do novin. Myslím si, že pokud by existovali opravdoví novináři, lze se pádně domnívat, že možná by nebylo války. Vpád do Iráku byl prodán těmito „zakoupenými“ muži, a podkladem pro invazi byla vojenská doktrína nazvaná „Šok a hrůza " navržená tak, aby „ochromila zemi", zničila výrobu potravin, dodávky vody a další civilní infrastrukturu. Účinek měl být podobný jako svržení atomových bomb na Japonsko. Jednalo se o terorizování lidí ve velkém měřítku, a to vše mělo být zakryto „triky ve velkém množství". I tak se dělá válka a zblblí rodičové tam nutí jít své děti...