Nenasytná poptávka...

04.10.2013 17:30

    Rychle nastává konec amerického snu... Koukněte na mě, já si mohu dovolit Hummera! Bere 24 litrů na 100km, objem motoru 6,0 litru, 325 koní, 515 Nm! Nevadí, že spotřebováváme 25% ze světové produkce ropy! A že těžíme jen 1,25%, a máme jen pouhá 2% zásob ropy! Profitujeme z využívání energie a budeme profitovat dokud bude energie levná a my bohatí! Platíme víc za galon vody než za galon benzínu! A dokud bude benzín v Americe tak levný, nikdo se nebude o nic strachovat. Bezva služby a kvalitní benzín - to je radost z každé jízdy. ESSO - ať vaše auto stále jede! A buďte v pohodě! V Americe si lidé zvykli, že galon benzínu je za 3$, a šálek kávy za 20 centů. Dvacet centů za šálek zní zvláštně, ne? Řeknu příklad: Průměrné auto pro 1-6 osob může ujet 2km za 20 minut, to vše za 20 centů. Když nebudete mít ropu, pojedete na kole, na koni, nebo si seženete rikšu. Promiňte, nezavezl byste mě 2km za 20 centů? Směšné, že...? Proto si myslím, že by stálo za to cenu zvýšit na 5$ za šálek! Pak bychom správně ocenili výborný a zároveň neobnovitelný zdroj energie. Lidé v rozvojových zemích nemohou pochopit proč se Evropa snaží zdanit spotřebu, a Amerika ne. Ani 1 člověk ze 100 nemá ponětí o možném problému, kterému můžeme čelit. Když budeme čekat až ropný vrchol započne transformaci, budeme mít velmi vážné ekonomické problémy. Kdybychom se „na vrchol" připravovali 20 let, neměl by téměř žádné ekonomické následky.
    Nechť fakta promluví sama za sebe... Přístup představitelů státu nelze považovat za příliš čestný. Volební vítěz je ten, kdo dokáže nejlépe „lhát" voličům. Říká co chtějí slyšet: „Budoucnost bude prostě skvělá! Stačí mi dát hlas." Naše energetické zdroje zvládnou pokrýt naši spotřebu na příští staletí. Nyní jen potřebujeme odvážné a účinné plány na zvýšení energetických zásob které zajistí dostatek energie pro ekonomiku, prostředí, a národní bezpečnost. Posel špatných zpráv bývá popraven, a politik se špatnými zprávami se dalšího zvolení zpravidla nedočká. Politický systém je kontrolován velkými společnostmi, a nikdo se dobrovolně nevydá cestou která představuje problémy a komplikace. Vemte si pohled ředitele nějaké velké společnosti. Dáte snad příspěvek politické straně která chce ekonomické zpomalení? Lidé budou méně nakupovat a ekonomika opět klesne, za to vás nezvolí, a ani za to nebudou bojovat. Více než kterýkoliv jiný stát na světě je Amerika zemí na kolech. Automobil a jeho síla je hlavním motorem růstu této země. Můžeme jet kamkoliv, kdykoliv a kvůli čemukoliv - dokonce i jen kvůli zábavě. V určitém ohledu jsou Američané obětí vlastního úspěchu. Předměstí je velký problém. Celý model je založen na faktu, že můžete jet 40 i 50 km do práce a zpět. Ale to je možné jen pokud máte relativně levnou ropu a plyn. Celá města jsou přestavěna pro využívání osobních automobilů namísto hromadné dopravy. Což je celkem rozdíl oproti Evropě, kde hromadná doprava existuje. Ano, pro Ameriku to bude obrovská rána až dojde ropa, kterou tak moc Američané milují. Při svých malých zásobách potřebují v podstatě tři věci. Prvním jsou peníze a o ty se nestarají - půjčí si je od svých dětí a vnoučat. Ale další dvě věci si od dětí půjčit nemohou, a to energii a čas. S ubývající energií a postupujícím časem je nejvyšší čas spustit úsporný národní program. Jako spotřebitel 1/4 světové ropy by Američané měli být těmi, kdo druhým ukáže cestu. Američtí lidé mají skvělého podnikatelského ducha a společenské cítění, a tudíž kdyby věděli co je problém, mohli by být velice zodpovědní a podstoupili by nutná úsporná opatření. Když lidem řeknete ať si koupí nové hybridní auto, řeknou: OK! Koupím si ho. Ale když jim řeknete ať používají kolo... To je zkrátka typ změny kterou lidé nechtějí podstoupit. V roce 1965 v určitou chvíli více než miliarda lidí mohla sledovat tento moment v televizi. První člověk údajně přistál na opuštěném Měsíci. Kdyby se náhodou americký prezident odhodlal vyhlásil stejně ambiciózní plán jakým byla mise na Měsíc, vyzval by nejlepší vědce a všechny ostatní: Zbavte nás závislosti na fosilních palivech do deseti let! Už to mohlo být hotovo...